mandag 3. desember 2007

Differensiere og organisere læringsprosesser med nettstøtte

Differensiere og organisere læringsprosesser med nettstøtte

Mye tyder på at bruk av ikt i opplæringa kan være med på å redusere forskjellen mellom gutter og jenter, og at det er motivasjons fremmende. Bruk av nettsider som denne og pedagogisk hypertekst vil også være et ledd i å differensiere en læringsprosess

Her har jeg og gruppa prøvet ut flere forskjellige alternativer, blant annet:

Læringsstiler

Spill

Hypertekster

Mappevurdering

VLE/PLE, LMS

pageflakes

del.icio.us

igoogle.

Blogline


Konklusjon/refleksjon

Slik jeg ser det finnes det et svært antall av muligheter på nettet som kan brukes i forhold til å differensiere og organisere læringsprosesser på nettet. Jeg har kun rukket å brøve ut en brøkdel. Verktøyene nevt over er gode alternativer det er relativt lett forståelige, de har større fordeler enn ulemper, de er "økonomiske" i bruk, elevene som har prøvet de er godt fornøyde i forhold til hva man oppnår, den eneste negative bemerkninga jeg har fått i forhold verktøyene nevnt over er at blogline kan være litt vanskelig å forstå.

Så min konklusjon må være at verktøyene ovenfor er gode verktøy som elevene har god nytte av.

Ingen kommentarer: