tirsdag 16. oktober 2007

Begrunne valg av teknologiske og pedagogiske løsninger

For å kunne gi en fornuftig begrunnelse for valg av teknologiske og pedagogiske løsninger, så er det lurt å ha noen tanker om følgende:

Kilde: Begrepsavklaringer for gruppa vår. (Franciska, Gry, Mats og Thor-Arne)

Velger helt bevisst å ikke gå inn i noen refleksjon i forhold til konkrete verktøy eller en konkret læringsstil, her da jeg mener at mine teknologiske og pedagogiske verktøy må sees i forhold til punktene over og ut ifra oppgave til oppgave – elev til elev. Jeg har her valgt å legge inn et eksempel på hvordan et læringsobjekt i forhold til en av mine elever kan se ut. Læringsobjektet ble utformet på siste samling, i sama

rbeid med Ole Fredrik.

I læringsobjektet har vi med overlegg ikke overøst elevene med verktøy, da verktøyene i utgangspunktet er nye for elevene.

Vi ønsker å motivere for bruk av digitale verktøy og vi ønsker å fremelske en godt forankra motivasjon og gode mestringsopplevelser i forhold til bruk av digitale verktøy, dette tror vi vil kunne gjøre eleven i stand til å mestre digitale verktøy i fremtiden.


Bildene er skannet fra: Hiim og Hippe, læring gjennom opplevelse, forståelse og handling. 1994


Ingen kommentarer: