skip to main
|
skip to sidebar
Presentasjonsblogg 2
fredag 7. desember 2007
Mål
Er det mål fra den fagspesifikke læreplanen, generelle læreplanen, læreplanen i programfagene etc.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Nyere innlegg
Eldre innlegg
Startsiden
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Om meg
Thor-Arne Johansen
Vis hele profilen min
Linker
Thor-Arne, Presentasjonsbloggen
Etiketter
6300
6400
Analysere og vurdere nettbaserte publiseringsverktøy
Avik
avik fagplanen
basisferdighet
begrepsavklaring
begrunne valg av pedagogiske og teknologiske løsninger
blogg
data
Differensiere og organisere læringsprosesser med nettstøtte
fagplanen
hjemmeside
ikt
Mappevurdering
obligatorisk
presentasjonsmappa
problemstilling
refleksjon
Skogen og Sørli
temaene og innholdet i samlingene på avik 6300
Utvikle og vedlikeholde nettbaserte læringsressurser
verktøy
Bloggarkiv
►
2008
(4)
►
februar
(4)
▼
2007
(100)
▼
desember
(46)
Teknologiske og pedagogiske løsninger
Kan digital kompetanse måles?
Gir ikt økt læring?
Den didaktiske relasjonsmodellen
Mål
Innhold
Læreprosessen
Vurdering
Rammefaktorer
Læreforutsetninger
Skolen må begynne å bruke Internett som verktøy i ...
Arbeidsprosess
Resultat:
Måloppnåelse
Erfaringsdeling
Står det pedagogiske valget i forhold til aktiviteten
Målet med faget/aktiviteten/publiseringsverktøyet
Ressursbesparende
Tidsbesparende
Mottakergruppe
Ulemper
Fordeler
Bruksområde
Teknologisk valg
Pedagogisk valg:
IKT har positive effekter på læring
Feltteori/Sosialt system
Definisjon av digital kompetanse:
Teknologiske løsninger/verktøy
Differensiere og organisere læringsprosesser med n...
del.icio.us
VLE/PLE og LMS
Mappevurdering
Hva er mappe og mappevurdering?
Nøkkelpunkt om mapper:
Refleksjoner rundt digitale mapper i differensieri...
Ulike sjangere og dokumentasjonsformer:
Refleksjon og selvvurdering:
Balanse mellom formativ og summativ vurdering:
Læringsstiler
Hvordan skjer læring?
Hva er Kunnskap?
Læringsprosess
Organisere
Etikk
Differensiere
►
november
(30)
►
oktober
(24)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar